2020 wird ein Jahr des Ausbaus der 5G-Mobilfunknetze sein, also definitiv zumindest in China und China Xiaomi. Da sich das Unternehmen in einer herausfordernden Phase befindet, mussten mehrere Maßnahmen ergriffen werden wesentliche organisatorische Änderungen vor allem in der Leitung des Unternehmens.
Einer der Mitbegründer verlässt Xiaomi
Xiaomi ako jedna z popredných značiek smartfónov v Číne urobila vo svojej organizácii niekoľko významných zmien. Tie sa dotkli predovšetkým vrcholových pozícií. Li Wanqiang – jeden zo spoluzakladateľov značky a senior viceprezident už potvrdil, že zo spoločnosti odchádza.

Traja ďalší manažéri – Lin Bin, Wang Xiang a He Yong boli preradení a zaujali svoje miesta na štrukturálne vyšších pozíciách oproti tým, ktoré zastávali doteraz. Ďalší dvaja vrcholoví manažéri Zhou Shouzi a Lu Weibing, boli kvôli rotácii na pozíciách presunutí do dôležitých obchodných línií.
Der Generaldirektor erläuterte die Umstrukturierung
Lei Jun, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Xiaomi,oznámil tieto zmeny v riadení a zároveň vysvetlil dôvody. Spoločnosť teraz potrebuje silnejšiu podporu riadenia skupiny a organizačná inovácia bola vykonaná aj z dôvodu mechanizmu rotácie. Je presvedčený, že je to pre Xiaomi nevyhnutné a zároveň prospešné. Inovácie v oblasti 5G a AIoT, ktoré Xiaomi čakajú v budúcom roku sú pre rast spoločnosti rozhodujúce.

Pokiaľ ide o odchod Li Wanqianga, Lei Jun mu poďakoval za jeho dlhodobý prínos od založenia spoločnosti. Viedol niekoľko projektov vrátane divízií MIUI, Xiaomi.com, Xiaomi Brand Market System a niektorých ďalších firiem v koncerne. Sein Fußabdruck in Xiaomi ist nezmazateľná v mnohých oblastiach, ako sú overovanie a implementácia obchodného modelu, podniková kultúra a budovanie značky.
Die Marke erzielt die besten Ergebnisse in der Geschichte
Xiaomi nedávno zverejnilo svoju finančnú správu za tretí kvartál tohto roku (Q3 2019). Spoločnosť vykázala celkový príjem 53,7 miliárd juanov (takmer 7 miliárd € / 178,5 miliardy kč) a upravený čistý zisk 3,5 miliardy juanov (takmer 453 miliónov € / 11,5 miliardy kč), čo prekročilo očakávania trhu.

V súčasnosti je značka na štvrtom mieste, čo sa týka podielu na trhu so smartfónmi na svete. Na medzinárodných trhoch dosahuje mimoriadne dobré výsledky. Na indickom trhu dominuje už dlhodobo a dodávky produktov spoločnosti na západoeurópskom trhu sa medziročne zvýšili o 90,9 percenta.
Wenn Sie mehr über Xiaomi erfahren möchten, abonnieren Sie unseren Newsletter.